piątek, 17 stycznia 2014

Top 10 - Najważniejsze książki mojego życia




 

Top 10 to akcja, przy okazji której raz w tygodniu na blogu pojawiają się różnego rodzaju rankingi, dzięki którym czytelnicy mogą poznać bliżej blogera, jego zainteresowania i gusta. Jeżeli chcesz dołączyć do akcji - w każdy piątek wypatruj nowego tematu na dany tydzień. Dziś przyszła pora na... Najważniejsze książki mojego życia!


Postanowiłam dołączyć do akcji Top 10, którą organizuję Kreatywa. Co jakiś czas będę uzupełniała o kolejne punkty. : )



 Harry Potter i Książę Półkrwi 



Tak naprawdę powinna się tu znaleźć cała seria Harrego Pottera, ale ta szósta część ma specjalne miejsce w moim sercu, to od niej zaczęłam przygodę z książkami Pani Rowling i to od tej książki zaczęłam kochać czytać. :)










 Dzieci z Bullerbyn 


Kiedy próbuje sobie przypomnieć jakąś książkę z dzieciństwa to zawsze do głowy wchodzą mi Dzieci z Bullerbyn. Była to chyba pierwsza książka, do której nie trzeba mnie było zmuszać.






 Kubuś Puchatek 


Kubuś Puchatek zawsze był u mojej babci w domu i zawsze się złapało tę książkę i próbowało się skleić literki aby coś przeczytać, ale w końcu zawsze jakiś dorosły "litował" się nade mną i siostrą i nam czytał. :) 








 Ania z Zielonego Wzgórza 


Ania z Zielonego Wzgórza jest jedną z moich ulubionych książek, jest to tak ciepła i zabawna historia że na pewno zachwyciła każdego kto kiedykolwiek po nią sięgnął. 









 Igrzyska Śmierci 


Z Igrzyskami Śmierci  zapoznałam się w wakacje 2012 i było to dla mnie bardzo wyjątkowe lato i ze wszystkich lektur ta zrobiła na mnie piorunujące wrażenie. Jest to jedna z moich ulubionych trylogii. 







 Mały Książę 



Czy ktoś nie zna pięknej historii Małego Księcia? Zawarte w tej małej książeczce cytaty na pewno zostaną w mojej głowie na bardzo, bardzo długo. 







 Pamiętnik 


Cieniutka książka, a daję taką radość ! Jest to najpiękniejsza powieść o miłości jaką czytałam, prawdziwy wyciskacz łez.









 Eragon 


Cały cykl Eragona wciągnął mnie w swój świat bez dwóch zdań !  Przepięknie napisana historia, czasami zabawna, czasami smutna, a nawet straszna.  Bardzo długo czekałam na kontynuacje, ale stanowczo było warto. 







 Magia i miłość 

Była to pierwsza książka Nory Roberts z którą się zapoznałam i niesamowita trylogia o wampirach i czarownikach z którymi miałam styczność pierwszy az w tej właśnie książce. Teraz czytam każdą książkę Nory i zawsze po zamknięciu ostatniej strony jestem zadowolona. 






 Romeo i Julia 

Klasyk. Historie Romeo i Julii możemy nie tylko przeczytać, ale i  zobaczyć w teatrze czy w kinie. Dramatycznie - romantyczno historia którą zna każdy. Z książką zapoznałam się całkiem niedawno, ale doskonale znałam losy dwójki kochanków.