czwartek, 31 stycznia 2013

5. Cat Patrick - Zapomniane


„[...] zegar odlicza kolejne minuty do 4.33 nad ranem - godziny, w której mój umysł się resetuje, a pamięć zostaje skasowana [...]”


Mam problem: Widzę migawki przyszłości, jakby to były wspomnienia. Ale przeszłość jest dla mnie tajemnicą. Pamiętam, co będę miała na sobie jutro i kłótnię, która zdarzy się dopiero po południu. Ale nie wiem, co jadłam wczoraj na kolację. Radzę sobie dzięki notatkom, mamie i najlepszej przyjaciółce, Jamie, i system jakoś działa... Do czasu. Bo teraz wszystko się sypie. Jamie się buntuje. Mama nie mówi mi prawdy. I nie widzę w swojej przyszłości chłopaka, za którym szaleję. Ale dzisiaj go kocham. I chciałabym zapamiętać na zawsze, jak bardzo...



Pewnego dnia przeczytałam bodajże na Facebooku, cytat :
„ Przeszłość jest dla mnie stracona, teraźniejszość to przygoda, a przyszłość – wspomnienie...”


Spodobał mi się od razu i wujek Google powiedział że to cytat z książki, i tak oto "Zapomniane" zaczęło za mną "chodzić". 
Przyjechałam do Polski pobiegłam do Empiku, kupiłam i po powrocie do domu zaczęłam czytać. 

 London Lane jest szesnastoletnią licealistką, która od szóstego roku życia zapomina o wszystkich wydarzeniach z przeszłości, ale pamięta przyszłość. Jej pamięć resetuję się codziennie o 4:33, przypomina sobie wszystko dzięki notatkom z poprzednich dni. Wsparcie ma u mamy i przyjaciółki, ale do czasu. London odkrywa że mama ją okłamuje, a przyjaciółka zaczyna się oddalać. 

Na dodatek poznaje pewnego chłopaka, którego nie widzi w swojej przyszłości, ale teraz go kocha...



 Trochę się zawiodłam na tej pozycji, miałam nadzieję że to będzie coś o wiele ciekawszego, a tak przez połowę książki strasznie się nudziłam. Czytałam że nie będzie kontynuacji, a szkoda bo dużo rzeczy nie zostało wyjaśnionych. Cóż mimo wszystko zachęcam do przeczytania, druga połowa książki nie była taka straszna. 






„Byłem Tobą zafascynowany: codziennie zaprzyjaźniałaś się ze mną na nowo, choć nie pamiętałaś mnie z dnia poprzedniego.”







tytuł oryginału: Forgotten  
wydawnictwo: Prószyński i S-ka
kategoria: romans, fantastyka, literatura młodzieżowa
data wydania: styczeń 2012
liczba stron: 311



Ocena - 5/10









3 komentarze:

  1. Kiedyś miałam ją na oku, ale kompletnie o niej zapomniałam. Musze poszukac ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Na razie odpuszczę sobie szukanie tej książki, ponieważ na mojej półce znajduje się jeszcze wiele nieprzeczytanych powieści. Z jednej strony "Zapomniane" intryguje mnie, ale z drugiej - martwi mnie to, iż książka jest momentami nudna... Zastanowię się jeszcze, czy warto po nią sięgać. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Miałam większe oczekiwania odnośnie tej książki, szkoda...

    OdpowiedzUsuń